Ray-tracing w grach – Nvidia RTX na GDC 2018

NEWS
Opublikowane: 22 marca, 2018 2018-05-10T10:01:25+02:00

Nvidia zaprezentowała swoją najnowszą technologię renderingu w czasie rzeczywistym. Przed Państwem Nvidia RTX, która wywołała wielki odzew społeczności producentów podczas tegorocznych targów GDC.

Przełom w grafice

Już wcześniej Nvidia zapowiedziała, że podczas targów przedstawi kilka swoich najnowszych osiągnięć. Podczas Game Developers Conference producent kart graficznych zaprezentował technologię, która poprawi jakość renderowania scen trójwymiarowych. Ich najnowsze dzieło to Nvidia RTX, która jest efektem ponad 10 lat pracy nad algorytmami i procesorami graficznymi. Technologia oparta jest o ray-tracing realizowany w czasie rzeczywistym.

Z takimi rozwiązaniami można się spotkać przy kartach graficznych o strukturze Nvidia Volta. Niestety to rozwiązanie, nie będzie jeszcze dla nas dostępne, ponieważ jedyna karta, która potrafiłaby uciągnąć ten rodzaj obliczeń, to Nvidia Titan V. Cena tego konkretnego modelu karty graficznej, może przyprawić o zawrót głowy, ponieważ wynosi nieco ponad 13 tys.

KTO KORZYSTA Z XBOXA? – SPRAWDŹ

Jak działa Ray-tracing?

Mówiąc już o ray-tracingu, dobrze jest też wytłumaczyć na czym to tak naprawdę polega. Technologia Ray-Tracing, to inaczej śledzenia promienia. Nie jest ona co prawda najnowsza, jednak obecnym sprzętom dostępnym dla przeciętnego Kowalskiego mogłoby zabraknąć mocy obliczeniowej, by sprostać zadaniu. W brew wszelkim pozorom, układ graficzny ma co liczyć. Rzadko kiedy zwraca się na to uwagę, ale podczas rozgrywki wszystkie elementy, z którymi możemy się spotkać, odbijają światło. Nawet jeśli wykorzystany algorytm analizuje wyłącznie te źródła światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora, potrzeba do tego bardzo mocnej maszyny.

MATERIAŁ POKAZUJĄCY MOŻLIWOŚCI TECHNOLOGII REY-TRACING

Materiały demonstracyjne podczas GDC 2018

Liderzy branży, tacy jak 4A Games, Epic Remedy Entertainment i Unity, zaprezentowali w praktyce działanie Nvidii RTX. Przygotowane materiały demonstracyjne, pokazują jak w czasie rzeczywistym ray-tracing może wzbogacić przyszłą rozgrywkę o niesamowitą oprawę świetlną. Istotne jest to, że RTX obsługiwany jest przez Microsoft DirectX Raytracing. Oznacza to, że rewolucyjna technika, będzie dostępna dla wszystkich użytkowników systemu Windows.

Śledźcie razem z nami przebieg konferencji i bądźcie na bieżąco z nowościami w świecie technologii i gier komputerowych! Już wkrótce kolejne nowości z targów GDC 2018 Digital Dragons.

Gra w piłkę na murawie oraz w sieci. Specjalista od konsol, który na kilometr wyczuwa zmiany w PSN. W redakcji zajmuje się odkrywaniem meandrów wirtualnej rzeczywistości, która z każdą nową produkcją nabiera większej głębi. W wolnych chwilach buszuje po sklepie Google Play szukając nowych aplikacji dla smartfona. Oprawa graficzna i możliwości multimediów to jego najważniejsze wyznaczniki standardu. Każdy smartfon bada w ekstremalnych warunkach by podjąć jednogłośną decyzję – warto czy nie warto?